Ma, 2010. 01. 02. megvettem az egyik vadászati- és vadgazdálkodási szaklapot, amiben nagy meglepetésemre egy érdekes cikket találtam.

     Nem egészen egy évvel ezelőtt írtam már a Dolmányos Varjú Programról amely Debrecenben folyt és folyik talán még most is. 2006-tól kezdődően volt vizsgálva az állomány egészen máig, és ezután is fontos lesz, mert akár károkat is okozhat. Mint írtam korábban én a 2009-es évi felmérésben vettem részt természetesen nem egyedül, és egy fészket találtunk is az általunk választott körzetben, ahol költés volt tapasztalható.

   A dolmányos varjú urbán környezetben csúcsragadozónak minősül, mivel nincs semmi aminek táplálékát képezné, emellett a már urbanizálódott fajokra veszélyt jelent, mert szívesen fogyasztja a balkáni gerle, parlagi galamb, fekete rigó, tengelic, erdei pinty, búbos pacsirta fiókáit, tojásait. Bizonyos esetekben csapatba verődve a parlagi galamb, balkáni gerle és a balkáni fakopáncs kifejlett példányát is elfogják. Ezen túl a házi baromfi állományra is veszélyt jelenthet agresszív viselkedése miatt, így a további vizsgálatok szükségesek az esetleges közbelépésekkel egyetemben.

   Szóval a 2010. január havi szaklapnak a 7. oldalán található a cikk, amit a tanszékünk vezetője állított össze képekkel illusztrálva a vizsgálat módszerét, a tojásokat valamint a fiókákat.

     Örülök, hogy részt vehettem ebben, és hogy publikálásra került, habár név szerint nem említenek, de tesznek utalást a diákok segítő munkájára...ez egy kis büszkeséggel tölt el.

T-Duck

A bejegyzés trackback címe:

https://t-duck.blog.hu/api/trackback/id/tr581639774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Avia 2010.01.09. 00:58:29

Kedves T-Duck!
Gratulálok a varjakról szóló cikketekhez! Nagyon örülök, hogy megtaláltam a blogodat! Hasznos dolgokat találtam a madárodú készítésről, és a tanácsodat is szeretném kérni, ha nem gond. Idén először etetek madarakat, a kisházat a régi fáskamra tetejére raktuk föl, de nem vagyok benne biztos, hogy ez jó hely. A madarak csak berepülnek, felcsípnek valamit, és azonnal visszarepülnek a közeli bokrokba. Olyan mintha félnének. Igaz, hogy néha macska nyomkat is láttam a kamra körül a hóban, de azért a tetőre biztos nem megy fel. Szerinted rakjam inkább egy faágra az etetőt, vagy maradhat itt? Nem szeretném, hogy agyon stresszeljék magukat szegény madarak, egy fán viszont nekem volna nehéz dolgom a feltöltéssel. Köszi, ha válaszolsz! :-)
Itt egy kép az etetőről:
kepfeltoltes.hu/100109/P1060788_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
süti beállítások módosítása