A barátság az egy érdekes dolog, ahogy látom a mai fiatalság körében, hiszen én is közülük való vagyok. Nem mondom, hogy sokat láttam az életből, de azt hiszem tapasztaltam egy-két olyan dolgot, ami alapján állást tudok foglalni ebben a témában.

     Manapság úgy vélem, hogy sokkal kevesebbre tartják a barátságot az emberek, mint régen. Sokkal felületesebbek ezek a barátságok, és sokkal több "barátja" van az embereknek. Ezt azért merem így kijelenteni, mert nagyon könnyen rámondják bárkire, hogy "ő a barátom/barátnőm", és szerintem nem érzik át ennek a súlyát. Tisztelet a kivételnek, mert akadnak igaz barátságok.

   Szerintem egy barátság nem arról szól, illetve nem arról kellene szólnia, hogy hányszor ittatok együtt, vagy fociztatok, vagy pókereztetek, vagy akármi. Vagy mert mond két jó viccet, és három mondat után úgy érzed, hogy nagyon egy húron pendültök. Sokan hajlamosak erre.

   A barátság nem pár óra alatt alakul ki, de még csak nem is napok, hetek, vagy hónapok alatt. Egy ismeretség hosszú évek során válhat igazán barátsággá. Sok együtt töltött idő, mélyebb témájú beszélgetések, titkok felfedése kell hozzá. Mikor ismered a másiknak az erős és gyenge pontjait, mikor tudod, hogy milyen hibái vannak, és ha esetleg néha ez zavaró, akkor is kitartottok egymás mellett. Nyilván mindenkivel vannak összetűzések, komolyabb veszekedések, de szerintem abban mutatkozik meg a kötődés, az igazi barátság, hogy ezen túl tudnak lépni hamar, lehetőséget teremtenek a megoldására a helyzetnek és nem sértődésből áll az egész. Mikor mindketten tudjátok, hogy mit hibáztatok, miben volt igazatok és miben tévedtetek, de mégsem a másikra vártok, hogy odajöjjön bocsánatot kérni.

   A barátság arról kellene, hogy szóljon, hogy kiállunk a másik mellett, és ha bajban van, akkor segítünk, még akkor is, ha épp a szerelmével van az ember. Egy barátság sokkal fontosabb, mint egy párkapcsolat. A csajok/srácok jönnek-mennek, de a barátság a sírig kitart...jobb esetben. A partnerrel akármikor lehet találkozni, de a baráttal nem biztos. Sőt, a távolság sem vethet véget egy igaz barátságnak, viszont egy jól működő kapcsolatot nagyon könnyen elronthat. A barát az, akinek a vállán kisírhatjuk magunkat, aki meghallgat, aki megértő, aki bíztat minket, aki tanácsot ad bármiről legyen szó. Nem kér viszonzást ezért, de ugyanúgy megkapja hasonló helyzetben, mert ugye ez két oldalú. Mindkét félnek így kell cselekednie, különben nem lehet szó barátságról, igazi barátságról.

   Sajnos ma azt látom, hogy nagyon könnyen kimondják az emberek azt, hogy "mi barátok vagyunk". Kevés idő leforgása után. Nem mondom, hogy ez hülyeség, és aki hamar kimondja, az csalódni fog, de elég nagy a valószínűsége. Ezért lehet az, hogy mindenki csalódik a "barátjában/barátaiban", szerintem csak abban az emberben, akit félreismert, elhamarkodottan barátnak minősített.

   Saját tapasztalat, hogy egyik ismerősömmel, csoporttársammal jóban vagyunk, mivel csoportvezetők vagyunk, ezért segítjük egymást, De igazából sokat nem beszélgettünk, nem volt szinte semmi kapcsolattartás, csak az úgymond szakmai témákban. Aztán nagyon meglepődött, mikor rákérdezett, és elmondtam neki, hogy "ne haragudj, de nem vagyunk barátok". Rosszul esett neki, mondta is, de ez nem meglepő. Kinek ne esne rosszul, ha ezt mondják neki? Még akkor is, ha ő sem gondolt arra soha, hogy barátok lennének. Én még nem találkoztam ilyen emberrel, de szerintem nem is nagyon van.

     Számomra mélyebb dolgokról szól a barátság, és csak azért, hogy én is kimondhassam, "van 3 barátom", azért nem fogom átírni azt, ami számomra a barátságot jelenti. Nagyon igaz az, hogy az embernek csak 1 Barátja lehet, mert a többivel nem tud olyan mély kapcsolatot kialakítani, akármennyire is igyekszik...

A bejegyzés trackback címe:

https://t-duck.blog.hu/api/trackback/id/tr461925172

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása